SERVICEAVTAL FÖR MAXIMAL TRYGGHET

I längden lönar det sig att alltid göra förebyggande underhåll på bilen istället för att vänta tills något händer. Dessutom kör du tryggt och problemfritt och undviker oväntade utgifter.

Dacia Care täcker service, underhåll och nödvändiga reparationer inkl. slitagedelar och kan tecknas på nya bilar upp till 12 månader. Längden på avtalet kan tecknas från 2-7 år och med total körsträcka upp till 20 000 mil. För avtal över 3 år eller över 10 000 mil så ingår en förlängd garanti.

FÖRDELAR MED DACIA CARE

  • Full kontroll på kostnaderna för service, underhåll och reparation
  • Ett säkrat andrahandsvärde genom att bilen hålls i toppskick
  • Nationellt service- och reparationsavtal

Kontakta närmaste återförsäljare och få ett Dacia Care erbjudande.

KONTAKTA ÅTERFÖRSÄLJARE

VAD KOSTAR DACIA CARE?

Dacia Care service- och reparationsavtal erbjuder dig trygghet till ett förmånligt månadspris, från 290 kr/månad (gäller 3 år och 1000 mil/år).

VAD INGÅR I DACIA CARE?

Du betalar en fast kostnad per månad. Allt nedanstående ingår.

UNDERHÅLLSSERVICE

Förutom ordinarie service enligt fabrikens rekommendationer så täcker vårt servicepaket vissa av de extra kostnader som man i vanliga fall behöver betala vid en service, tex. så ingår byte av kamrem.

  • Säkerhetskontroller
  • Funktionalitetskontroller
  • Byte av motorolja/oljefilter/packning
  • Intervalltillägg (till exempel kupéfilter, tändstift, luftfilter, kamrem).
  • Slitagekontroller
  • Air condition (påfyllning)
  • Kylarvätska

BYTEN AV SLITAGEDELAR

Som på vilken bil som helst slits vissa delar med tiden, men var lugn med Dacia Care byter vi ut delar som koppling, stötdämpare, torkarblad, bromsskivor, tändstift, glödlampor etc. med Dacia originaldelar för att säkra upp bilens andrahandsvärde. Slitagedelarna som byts ut är länkade till bilens ålder och kilometertal, för mer information vänligen kontakta en Dacia-verkstad. Slitagedelar som däck och elbilsbatteri ingår inte.

REPARATION/BYTE AV (FÖRLÄNGD GARANTI)

När fabriksgarantin tar slut så får du förlängd Care garanti under hela perioden för att ge dig och din bil fullt skydd.
Den täcker mekaniska, elektroniska och elektriska delar.

DACIA ASSISTANCE

Hjälp på vägen vid driftsstopp. Alla dagar, dygnet runt

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

NÄR STARTAR AVTALET?

På bilens första registreringsdatum till lika bilens garantistartdatum.

VILKA BETALNINGSALTERNATIV FINNS?

E-faktura, autogiro, bankgiro, kontoöverföring.

VARFÖR FÅR JAG INGEN FAKTURA?

Det kan bero på att adress eller email inte är korrekt i våra system. Vänligen kontakta care.nordic@mobilize-fs.com om du saknar faktura.

KAN JAG FÅ CARE SERVICEFAKTURAN PÅ MIN LEASING- ELLER LÅNEFAKTURA?

Fn finns inte den möjligheten. Fakturering sker separat från Renault Finance Nordic (Mobilize Financial Services).

VAD MENAS MED REPARATIONSAVTAL?

Reparationsavtal är inte att förknippa med bilförsäkring eller vagnskadeförsäkring, utan avser utbyte av delar som betraktas som slitagedelar vid behov t.ex. bromsbelägg, torkarblad, kopplingsdelar…

OM JAG KÖR MER ÄN VAD AVTALET SÄGER?

Du kan närsomhelst utöka körsträckan eller förlänga avtalsperioden innan avtalet löpt ut.

VAD HÄNDER OM JAG KÖR UPP ALLA MIL I FÖRTID?

Antingen utökar du miltalen eller gör en avräkning med slutfaktura. Vänligen kontakta care.nordic@mobilize-fs.com för att erhålla nytt pris och genomföra ändringen.